השתלמוודל – פדגוגיה מתוקשבת

השתלמודל: הוראה מתוקשבת- שינוי פדגוגי או טכנולוגי?

כיום, יותר מאי פעם, נדרשת מערכת החינוך להתאים עצמה להלך התקופה, ולהטמיע טכנולוגיה וחדשנות. שילוב טכנולוגיה מתוקשבת בהוראה מעמיד בפני מוסדות החינוך אתגרים חדשים ושינוי בתפיסות חינוכיות השמרניות של אנשי ההוראה באמצעי ההוראה המסורתיות. מחקרים מהעשורים האחרונים מראים כי לטכנולוגיית התקשורת והמידע קיים ערך מוסף רב בהיבטים רבים לקידום מיומנויות לימודיות בקרב התלמידים, לעידוד הדיאלוג בין התלמידים, ובינם לבין המורה ושמירת התקשורת עם התלמידים. סביבת למידה פדגוגית מתוקשבת מאפשרת נגישות וזמינות לאמצעים הטכנולוגיים התומכים בלמידה, תוך ארגון משתנה וגמיש של תכנים, קבוצות לומדים וזמן מעבר לגבולות המקום והזמן של הכיתה. כמו כן, בנוסף לטיפול במידע ופיתוח אסטרטגיות למידה עצמאיות, יישנה התאמת אמצעי ההערכה והמעקב לדרכי ההוראה-למידה של היחיד, והיכולת להתאים את ההוראה לצרכי הפרט ביחס להישגים סטנדרטיים. השתלמודל הינה אחת מסביבות הלמידה המקוונות החדשניות בתחום הפדגוגיה המתוקשבת, המאפשרת למורים לבנות עבור תלמידיהם מגוון רחב של פעילויות מלהיבות.

השתלמודל: פדגוגיה מתוקשבת לתקשורת בין מורים ותלמידים מכל מקום ובכל עת
מערך ההדרכה של השתלמודל מאפשר למורים ואנשי הוראה לבנות בסביבת ניהול התוכן מאגר משאבים עבור התלמידים, שבה ניתן לכתוב חומרי למידה ולהוסיף קבצים, קישורים, מצגות וסרטונים בתוך כלי העריכה של השתלמודל. בהשתלמודל קיימת הדרכה מפורטת וברורה כיצד יוצרים כל משאב וכיצד לסווגו ולנהלו. השתלמודל הינה סביבת תקשורת חדשנית ומתקדמת מאוד המאפשרת תקשורת בין מורים לתלמידים מכל מקום ובכל עת, כשדרך ההסתייעות בכלים הידידותיים למשתמש המגוונים של המערכת, ניתן לפגוש את התלמידים ולנהל עימם דיון משותף. השתלמודל מהווה מערכת פרטית לניהול למידה וקיום קשר אינטראקטיבי רציף עבור מורה ותלמידיו דרך מגוון רחב של אפשרויות הקיימות במערכת, שבאמצעותה קיימת למורה האפשרות לעצב פעילויות לימודיות, מקצועיות חווייתיות.

השתלמודל: כלי הלמידה המתוקשבת
בסביבה הפדגוגית המתוקשבת של השתלמודל נשמרים הציונים והתוצרים של התלמיד במערכת, ומאפשרים הן לתלמיד והן למורה מעקב מסודר אחר קצב ההתפתחות האישית וההתקדמות הלימודית. כמו כן משמשת השתלמודל כסביבה פדגוגית קבוצתית המאפשרת לתלמידים לבנות באופן קבוצתי תוצרים משותפים שונים, כמו לדוגמה אתר המכיל מאגר מונחים בעל קישורים אוטומטים דמוי ויקיפדיה, אלבומי תמונות וכדומה, בהתאם הנחיותיו של המורה, כאשר בכל פעילות ובכל שלב יש באפשרות המורה לדעת מה חלקו של כל תלמיד במיזם המשותף, ולהעריך באופן פרטני כל אחד מתלמידיו.
סביבת העבודה המתוקשבת משמשת לוח הודעות הן של המורה והן של תלמידיו כאשר כל הודעה המועלת בלוח ההודעות נשלחת דרך הדואר האלקטרוני לתאים האישיים של התלמידים. בנוסף, ניתן לקיים פורומים שונים, צ'אט ויצירת שיעורים מקוונים תוך מעקב על נוכחותם של התלמידים בשיעורים הללו.

השתלמודל: בניית אתר אינטרנט פרטי באמצעות שבעה צעדים פשוטים
באמצעות הסביבה המתוקשבת יישנה אפשרות להגדיר סוגי מטלות, כתיבה מקוונת של טקסטים, העלאת קבצים מתקדמת, ביצוע מטלות באופן פרטני או ככתיבה שיתופית, מטלות מוקלטות או מצולמות, שאלוני סקר, גלריות תמונות, העלאת אגרון מונחים בכל מקצוע, תכנון ועריכת מבחנים, מעקבי פעילות אחר כל אחד מן התלמידים באמצעות הפעילות האינטראקטיבית ועוד. השתלמודל מדריכה את אנשי ההוראה כיצד ליצור פדגוגיה מתוקשבת ובניית אתר אינטרנט פרטי באמצעות שבעה צעדים פשוטים, כשבכל שלב מעמידה החברה פורטל תמיכה איליו ניתן לפנות בכל בעיה ושאלה. בצעדים הללו זוכה המורה לחשיפה והיכרות מעמיקה עם כלי העבודה החדשים, לומד כיצד מעלים סרטונים וקבצים אל האתר המוקם, כיצד ליצור חומרי למידה, כיצד לדעת מה בדיוק התלמידים רואים, ורכישת כלים להעברת מידע וקבצים בין הקורסים או המורים לבין עצמם.

נכתב ע"י: פורטל השתלמויות

יצירת קשר עם השתלמוודל

שם (חובה)

דואר אלקטרוני

נושא

טלפון

עיר

תוכן ההודעה

ענה על השאלה: 8+4 = ? 

לחץ להצגת הטלפון של השתלמוודל
כתובת: שרות ארצי