עושים בישול – קורסים לגמול השתלמות

עושים בישול

מרכז עושים בישול הוקם באמצעות השף אורן גירון בשנת 2003 על מנת לתת מענה למגוון אתגרים קולינאריים לאלו המעוניינים להתמקצע בתחום הבישול המקצועי, ולאחרים אשר רוצים לרכוש ידע בתחום הקונדיטוריה העילית והאפייה. מרכז עושים בישול פתוח ומציע גם מפגשים חד פעמיים לארגונים החפצים בגיבוש צוותי וכן לקהל חובב הבישול. המרכז עושים בישול מעניק שירותי ייעוץ קולינאריים לבעלי עסקים בענף הבישול והאפייה וכן סדנאות וקורסים מקצועיים המוכרים לגמול השתלמות. אורן גירון החל את דרכו הקולינארית כבר בגיל 14 באמצעות מכירת בצקים קפואים לכל דורש, ולאחר שחרורו הצבאי החל את לימודיו בבית הספר "תדמור". בתום לימודיו בהצטיינות החליט להתמקצע אצל הטובים ביותר, ופנה ללמוד בבית ספר היוקרתי ביותר לקולינאריה- Le Cordon Bleu , וזכה בתעודה הנכספת Le Grand Diplôme על הצטיינותו היתרה. בשנת 1995 שב אורן ארצה והחל את צעדיו המעשיים בענף. אחד הקורסים המקצועיים שמציע מרכז עושים בישול הוא קורס "סודות מהמטבח" המיועד להעשרת הידע הקולינארי המקצועי בעולם הבישול והאירוח.

גריל-קייטרינג-בשרי-לאירועים (1)

עושים בישול- קורס סודות מהמטבח

היקף הקורס "סודות מהמטבח" הינו 100 שעות לימוד אקדמאיות, והוא מורכב מ-12 מפגשים במסלול של לימודי ערב או בוקר במהלך השבוע וימי שישי על בסיס חד שבועי. למשתלמים אשר עמדו בהצלחה בכל ההתחייבויות של הקורס יינתן אישור עבור גמול ההשתלמות. הקורס הינו יישומי, ובמהלכו רוכשים המשתלמים ידע בתיאוריות הנוגעות לחומרי הגלם, שיטות בישול ומגוון רחב של טכניקות עבודה מקצועיות, כשהלימודים משלבים ידע תיאורטי מעמיק יחד עם התנסות מעשית והכנת מתכונים שונים. המשתלמים נחשפים אל סגנונות בישול וחומרי גלם חדשים ומעניינים, תוך שימת הדגש על פרזנטציה מעוררת תיאבון ועדכנית. מערך השיעורים כולל, בין היתר, עבודה עם סכינים, הכנת נוזלים בסיסיים וצירים והשימושים שלהם במטבח, וכן היכרות עם מטבחי עמים, קינוחי מסעדה, חלקי הבקר, בצקים, עוף, דגים ועוד. תוכנית הלימודים הינה ממצה ומקיפה מאוד, כנהוג בבתי הספר הקולינאריים המובילים בחו"ל. חומרי הגלם המסופקים הינם איכותיים במיוחד ועמדות העבודה הינן מאובזרות בכל הציוד והאמצעים הנדרשים. הקורס "סודות מהמטבח" הוא בניהולו המקצועי והאישי של השף אורן גירון.

קורס קונדיטוריה מקצועי מורחב

קורס נוסף מטעם מרכז עושים בישול הוא קורס קונדיטוריה מקצועי מורחב Pâtisserie Professional שהיקפו 235 שעות לימוד אקדמאיות, והוא כולל 25 מפגשים חד שבועיים במסלול מסלול ערב בין השעות 17:00-24:00 או במסלול בוקר בין השעות 9:00-16:00. זהו למעשה קורס הקונדיטוריה המקצועי והממצה ביותר בישראל, והוא נבנה בפורמט שמעניק לסטודנט את היכולת להבין תהליכים, ולהיחשף אל טכנולוגיות אפיה וחומרי גלם מגוונים, כאשר כל שיעור משלב לימודים תיאורטיים יחד עם פרקטיקה מעשית. הקורס מוכר לצורכי גמול השתלמות ומיועד למעוניינים להעמיק ולהרחיב את הידע התיאורטי והמעשי, ולאלו המעוניינים לעסוק בתחום הקונדיטוריה המסחרית. הקורס מורכב משני חלקים, כשחלקו הראשון הכולל 23 שיעורים נלמדות תיאוריות אשר קשורות אל חומרי גלם, שיטות עבודה וטכנולוגיות אפיה מגוונות ומקצועיות, כשהמפגשים מלווים בהתנסות מעשית והכנת מתכונים שונים. שני המפגשים האחרונים מהווים תרגול מעשי אשר כולל את כל הידע והמיומנויות שנרכשו במהלך הקורס. השיעורים הללו הינם במתכונת של תצוגת "בית קפה", בהם מכינים המשתלמים מגוון רחב של מנות ומאפים, המוגשים בשיעור האחרון לאורחי התלמידים בבית קפה אשר מוקם במיוחד לצורך האירוע.

נכתב ע"י: פורטל השתלמויות

צור קשר ישיר עם עושים בישול